despre tot ce e in jur, in contre-jur, imprejur, aiurea si aievea.
despre noi doi sau voi, despre insumi eu mie si voua.
despre incercarea de a nu ma intelege, uneori.
despre lumile paralele din capul fiecarui om, lumi intrepatrunse de univers.
amintiri curtate de nemurire, abateri de la unghiul drept si amortizarea caderii de dupa un zbor nepermis.
despre generatia "something else" versus aparatorii patriei.
despre orice, atata timp cat ne apartine.

Forgive me

In zambetul tau cald mi-am ascuns intentiile, atunci cand el mi s-a dezgolit infrunzindu-ti dintii din buze. De ce n-ai putut apoi sa taci? Mi-ai aruncat cuvinte ca pe niste pietre semipretioase, mi-ai daruit mai multe promisiuni decat trebuiau, doar pentru ca, asa ca si mine, ai simtit acel moment mai magic decat era cu adevarat. Mi-ai luat apoi sufletul spunandu-mi ca-i vei pune doua coperti, ca sa-l protejezi si ca ai sa-l citesti si-ai sa mi-l dai inapoi. Mi l-ai inapoiat deja cand simteam ca aproape ca nu-l mai vreau, mi l-ai dat sifonat si fara cateva capitole din el, care probabil ca si-acum zac pe undeva prin biblioteca ta interioara. N-am sa te iert. M-ai mangaiat pe tenisii uzi, mi-ai sters umbra singuratatii de pe ei si le-ai soptit ca drumurile lor ratacitoare se vor opri. Ma tineai de mana ca pe un baston si eu iti sustineam sperantele si visele care se ascunsesera demult intr-un om placid si uniform. Imi aratai un om exemplar care-si dorea si eu ma-nvolburam la orice bucurie a ta care sarea mai departe decat ai fi vrut. Slabeai carandu-ma in spate, ma iubeai constant, grijuliu, temator. N-am sa te iert. Eu cautam iesiri, cautam motani, mi-i puneam in pat si a doua zi, ei sareau pe geam si-atunci ma intorceam la tine, care plangeai ba ca un copil orfan, ba ca un parinte fara copil. Si-apoi ma iubeai ca pe o fiinta de muzeu, ca pe o statuie profana, un idol inalt, intruchiparea propriei tale imagini a unei Afrodite contemporane. Ma lasai in fiecare zi, ma paraseai, spunandu-mi ca timpul s-a terminat, dar eu sa nu uit ca si maine e o zi. Pentru fiecare zi ce venea, mi-era din ce in ce mai greu sa te iert. Si tu-mi spuneai ca timpul e singurul nostru prieten, ca el decide, ca noi suntem mici si lasi, suntem prea neavizati sa luam decizii in locul lui, timpul - acel prieten imaginar cu care banuiesc ca si-acum iti bei cafeaua in diminetile care nu ies asa cum trebuie. Timpul care-a distrus galetile cu var de dupa tejghea, timpul care a sters cu totul unele amintiri, ca un caine care mananca din cand in cand bucati de creier, timpul in care tu mi-ai spus sa astept si-atunci cand simt ca nu mai rezist, sa fac gimnastica, timpul care si-a facut templu in ograda mea, acel timp care tie nu ti-a mai ramas, pentru ca nu te-am mai putut ierta. Tipetele telefonului, zgomotul surd al camerei mele de spital, zilele in care nu ti-am mai pastrat tie ceea ce numai pentru tine era, diminetile goale in care n-am mai frematat unul in bratele celuilalt si scuzele pe care le-am considerat de prisos. Ultimul gand pe care-am uitat sa-l am. Iertarea ta. Sora geamana a iertarii mele, doua identice care nu s-au cunoscut niciodata. Si-asa cum timpul s-a dovedit a fi si un bun insotitor al vremurilor, mi s-a asezat in brate ca un babuin dezosat si mi-a dezvaluit in cele din urma secretul celalalt, acela in care nici tu nu ma vei ierta niciodata.

0 comments: